Marie-Louise4indonesia.reismee.nl

Bebek, Kambing, Kelinci dan Buaya

Na het geweldig St. Vincentius feest, moet ik gewoon weer 3 dagen naar school. Weer lekker gewoon les volgen, met de kinderen spelen.

Zaterdag 1 oktober, werd mijn lieve papa maar liefst 50!! Nu op naar de 60. Alleen was ik die dag niet aanwezig, maar was ik op een Bruiloft. De zoon van de fysio ging trouwen. De fysio heeft in Nederland zijn opleiding gedaan en een paar jaar gewerkt en daarna bij Bhakti Luhur komen werken. Hij spreekt nog heel goed Nederlands en soms is dat wel even makkelijk. Om 9uur was de inzegening van het kerkelijk huwelijk. En echt druk was het niet, maar wel heel gezellig met de zusters. Er waren namelijk ook Nederlandse mensen aanwezig. De zusters vonden dat maar al te grappig dat die het erg warm hadden en er geen houding wisten te geven. Kreeg het compliment dat ik al heel goed ingeburgerd was! Nadat we uitgelachen waren, wilde de zusters graag weten hoe een Nederlands huwelijk was. Ik probeerde dat natuurlijk een beetje uitteleggen, alleen dat was niet goed genoeg. Ze hebben zichzelf dus uitnodigt voor mijn bruiloft. Volgens hun zou dat binnenkort al zijn XD al hoop ik toch zelf dat dat niet klopt, maar nog een paar jaartjes duurt.
Na de inzegening was het natuurlijk tijd voor een klein feestje dacht ik, want er waren immers ook niet veel mensen in de kerk. Helaas had ik het verkeerd… We reden naar een gigantische luxe villa wijk, alsof je je in Hollywood waande. Daar was het feestje met 600 genodigden. En ja hoor je pikt meteen de Nederlandse gasten er tussen uit; lekker overal met je grote lens foto’s van gaan maken. Maar het leuke komt nog! Nadat het bruidspaar is verwelkomd, wordt het buffet geopend. En wie rennen er naar het buffet; de Nederlandse gasten. Het is hier gewoon om van alles een klein beetje te proeven en meerdere keren te lopen. Met het bord wat één Nederlandse gast had opgeschept kon je 5 Indonesische gasten een ronde laten eten. Dat vonden die zusters wel erg grappig.

De zondag gingen we met 8 bussen van Bhakti Luhur Malang naar Selecta. Selecta een park voor kinderen met een zwembad, attracties en veel bloemen. Om 7uur moesten we allemaal verzamelen op school, want dan zouden de bussen vertrekken…. Tegen half 8 vertrok de eerste bus en tegen 9uur waren we op de parkeerplaats van selecta. Maar we konden toen nog niet binnen, aangezien de grote sponser die het mogelijk maakte dat we naar binnen konden komen er nog niet was. Die kwam tegen half11. We moesten toen allemaal terug de bus en ik maar niet snappen waarom en de kinderen al helemaal niet. Wat bleek, we kregen allemaal een lunchpakket, flesje minum (water), een lolly en 15.000,00 Rp (ongeveer 1€) die we in het park konden uitgeven. Toen mochten we het park in en ons lunchpakket eten. Om half 11 lunch, ik vond het maar raar. Al gauw genoeg begon het wat te druppen, maar dat weerhoudt ons er echt niet van om het park te verkennen. Alleen toen we wilde aan zwemmen met de kinderen begon het me toch flink te regenen. Dus snel even rennen om onder een afdak te kunnen schuilen. Na bijna 3kwartier begon Dian boos te worden. Ze had zich erop verheugd om met mij te gaan zwemmen en nu regende het. En dan kan ik niet gaan zwemmen. Echt niets was goed wat de verzorgsters probeerde bij haar, ze begon alleen nog bozer te worden. Schijnbaar heb ik niet alleen magische kusjes, zoals Boaz altijd zei, maar ook nog magische knuffels, want Dian was erna veel minder boos en kon zelfs weer een beetje lachen. Na anderhalf uur regen begon het eindelijk een beetje minder had te regenen, dus wat doe ik dan; Dian bij de hand pakken en naar het zwembad lopen. Dat gezicht van haar was zo mooi om te zien! Snel omkleden en dat zwembad in dacht ik. Uhh nee…. Kom ik me daar bij het zwembad aan zie ik me toch alleen maar boerkinis. Tja dan kan ik toch niet in mijn bikini daar tussen gaan zwemmen want dan heb ik geheit al die mannen achter me aanlopen. Gelukkig had ik me wel iets voorbereid en had ik nog een extra broek en hempje meegenomen. Een aantal verzorgsters gingen ook mee zwemmen en die rende richting het “grote” zwembad en namen mij mee…. Dus wat denkt madam dan, we springen gelijk met z’n allen in het zwembad. Nee niet dus.. stoppen die mooi bij de rand, behalve ik dus. Toen ik er echt klaar mee was dat de mannen in het zwembad allemaal met mij op de foto wilde, en deze zelfs lieten maken door hun vrouwen ben ik maar naar het zwembad gegaan waar Dian en Patricia aan het zwemmen waren. Ze vanaf de kant in het zwembad springen zodat ik ze kon opvangen dat vonden ze toch wel echt het leukste samen met als ik ze het in het water deed gooien. Die meiden hebben de tijd van hun leven gehad. Na het zwemmen gingen we snel terug naar de bussen, want volgens de dames zou er weer een giga bui aan komen en Dian had het echt koud. Maar goed dat ik soms iets teveel mij me heb, nu kwam een dekentje goed van pas voor Dian. Even later lag die lekker in de bus tegen mij aan te slapen.

Woensdag ben ik samen met ‘oma’ Susy en twee andere Nederlanders naar het krokodillenpark gegaan, om krokodil te gaan eten. Eerste hebben we nog een aantal krokodillen eten gegeven en ik heb er zelfs een vast gehouden. Jullie zullen nu wel denken, wel een krokodil vast houden, maar van ieder spinnetjes gillend wegrennen niet echt logisch! Nadat ik geknuffeld had met mijn krokodil mocht ik er eentje gaan proeven. Ik wist eigenlijk niet zo heel goed wat ik moest verwachten, maar een aantal zusters hadden me verteld dat het op ayam (kip) leek. En echt waar het lijk ook wel een beetje op ayam, alleen ik buaya (krokodil) toch veel lekkerder. Jammer dat ze dat in NL niet hebben XD. Maar dat was nog niet de lunch dat was gewoon even proeven.. Want er stond nog iets anders lekkers op het menu in Buta; sate Kambing (geit). Nog even naar de floating market in Buta geweest, wat best leuk is om te zien. Maar volgens ‘oma’ Susy is die op Borneo veel mooier. Wat een geluk dat ik daar deze maand nog naar toe ga! En op terug weg van Buta naar Malang nog even bij de Air Tujun (waterval) langs geweest. Dit keer geen aapjes, maar wel rustig en dus lekker kunne genieten van de mooie natuur.

Ik ben benieuwd wat me nog allemaal meer staat te wachten….

Sate bebek (eend) √
Sate Kambing (geit) √
Sate Kelinci (konijn) √
Buaya (krokodil) √

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!